מזל טוב! החלטתם לפתוח חנות וירטואלית באינטרנט, להתפתח ולגדול. עכשיו, מאיפה מתחילים? בעולם האינטרנט יש המון מושגים, המון תפקידים והמון מילים גדולות. במאמר הזה נעבור איתכם על השלבים הנדרשים להקמת חנות וירטואלית מצליחה – החל משלב התכנון ועד שלב המכירות בפועל.
#1 חנות אינטרנטית מצליחה רק אחרי תכנון מקדים ומקיף
נתחיל בשאלה- מה המטרה של האתר שלך? האם תרצו למכור דרכו או האם הוא נועד למטרות תדמיתיות? מדובר בשאלה קריטית כי התשובה שלה תתווה עבורנו את המשך הדרך. התשובה משפיעה על מבנה האתר, העיצוב שלו, האלמנטים החשובים שבו, חיבור למערכות חיצוניות ועוד.
השלב הראשון בהקמת אתר איקומרס הוא תכנון על פי צרכי העסק. על בעל העסק להגדיר מטרות עסקיות לטווח המיידי, הבינוני והארוך, להגדיר מהם המוצרים שיוצעו למכירה ומי קהל היעד אליו פונה העסק. במידה ויש לכם כבר חנות פיזית ייתכן וחלק מהתשובות לשאלות אלו נראות לכם ברורות, אבל עולם האיקומרס והמסחר באינטרנט מאפשר לכם להגיע לקהלים חדשים, להתרחב למכירת מוצרים נוספים, להתאים את עצמכם למכירה סיטונאית (B2B) וקימונאית (B2C) ולכן – אל תוותרו על שלב התכנון המקדים.
בשלב התכנון כדאי גם לחשוב על ממשק הניהול של האתר ולהקצות את המשאבים לניהולו. ניהול שוטף של האתר מצריך זמן, מחשבה והשקעה, על אחת כמה וכמה כאשר רוצים באמת למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בעולם האיקומרס. אנחנו מציעים מגוון אוטומציות שיחסכו לכם זמן, כסף וימנעו טעויות אנוש. בין האוטומטציות המוצעות בפלטפורמת BSmart תוכלו למצוא:
- העלאת קטגוריות מוצרים שלמות בקליק אחד, בממשק קל ונוח
- עדכון מאפיינים לאלפי מוצרים
- אוטומציות מתקדמות לקידום SEO ו-PPC
- אוטומציות בחיווי מבצעים ותגיות על המוצרים המשתתפים במבצע. לקריאה נוספת בנושא מבצעים בחנויות אונליין >
- רספונסיביות מלאה לתצוגה אופטימלית במובייל ובדסקטופ
לפני הקמת אתר חדש מומלץ לבדוק עם המערכת/בונה האתר מה כוללת התמיכה ומהם זמני המענה. כשזה מגיע למכירות כל גולש יכול להפוך לרוכש ועל כן האתר צריך לעבוד בצורה הטובה ביותר בכל רגע. כשצצות בעיות או אתגרים חשוב לוודא שמאחורי המערכת עומד צוות תמיכה מקצועי ומהיר שיוכל לענות על כל שאלה.
בנוסף, המערכות המתקדמות היום זמינות בכל שפה ובכך מאפשרות להעסיק עובדים ומנהלי אתר בכל מקום בעולם. הקפידו שהשפות המובילות זמינות – גם לנוחיות הגולש וגם לנוחיות מנהל האתר.
מערכת BSmart מתמחה בבניית אתרים לעסקים ובמיוחד באתרי מכירה. פיתחנו את מערכת BSmart שבעזרתה אלפי עסקים מנהלים את האתר שלהם כבר שנים רבות בקלות, במהירות ובביטחון מירבי.
#2 חנות אינטרנטית מאובטחת זה א'-ב'
בהיבטי האבטחה אנחנו מצויים במלחמה מתמדת. אתרים לא מעטים נפרצים, מידע זולג ויש חשיבות רבה לשמירה על האתר ועל המידע שמאוחסן בו, הן בהיבטים של פרטיות הלקוחות והן בהיבט התדמיתי של העסק. חשוב להיות קשובים להמלצות רשות הסייבר ולעמוד בתקנים הרלוונטים.
אבטחת מידע והגנה על אתרים מפני פריצות מתבצעות במספר רבדים כשהמוכר ביותר הוא ברכיב החומרה, כגון פיירוול, SSL ועוד. יחד עם זאת, לא פחות חשוב ואולי אפילו יותר זה לוודא שההגנה מתחילה ברבדים של קוד מערכת האתר. בקוד פתוח, כמו וורדפרס, קיימת הסכנה שכל אחד בעולם יכול לקבל לידיו את קוד האתר, לקרוא, להבין אם יש פרצת אבטחה בקוד ולנצל אותה. לעומת זאת, בקוד סגור שנבנה בצורה מאובטחת - הסיכון פוחת משמעותית. שימוש בתוספים חיצוניים באתר מעלה את הסיכון לפריצה דרך חולשת אבטחה של אחד התוספים, ואגב- קל מאוד לזהות בכל אתר מה התוספים הפועלים בו, למשל עם התוסף הזה לכרום.
#3 חנות אינטרנטית מצליחה במיוחד עם התממשקות למערכות ERP
מערכות ERP הן מערכות ניהול ארגוני המרכזות מגוון צרכים של הארגון- הנהלת חשבונות, משאבי אנוש, שיווק, לוגיסטיקה, שילוח, סליקה ועוד. מערכות ה-ERP המובילות בישראל הן סאפ ביזנס וואן SBO, פריוריטי, חשבשבת ווריפון. פלטפורמת BSmart מציעה ממשק עומק מובנה לכל אחת מאלו כך שהמידע שהצטבר במהלך השנים יוכל לשמש את האתר. מה הכוונה בממשק עומק עם ERP?
- משיכת כל המוצרים המוצעים למכירה מה-ERP אל האתר יחד עם כל המידע הנלווה אודותיהם: שם, תיאור, מק"ט, כמות במארז, מאפיינים, זמני שילוח ועוד.
- הצגת המוצרים שזמינים במלאי - כשמלאי המוצרים מסתנכרן אונליין בכל רגע נתון עם ה-ERP ומציג לגולש חיווי מדויק, תוכלו למנוע הזמנה מעבר למלאי.
- שליפת נתוני לקוחות והמידע הנלווה כמו היסטוריית הזמנות, מחירי מוצרים עפ"י ההסכם ב-ERP, תצוגת כרטסת הנהלת חשבונות, מצב אובליגו, נקודות מועדון ועוד.
- הצגת מבצעים ומחירים יחודיים לקבוצות ומועדוני לקוחות בהתאם להסכם המוזן ב-ERP.
- רישום הזמנות ב-ERP, כולל התאמת דיווח מבצעים פעילים בעת הזמנה מהאתר ל-ERP.
- יצירת מסמכי קבלה וחשבונית במידת הצורך.
- הכנסת הזמנות ע"י סוכנים.
ועוד...
למעשה, ERP הוא לב ליבו של הארגון ומכאן שהתממשקות מלאה איתו תסייע לכם לנהל אתר בקלות וללא טעויות- כדי שאתם תוכלו להפיק את המירב ממכירות אונליין.
#4 חנות וירטואלית מצליחה מסתכלת על העולם בעיניים של הגולש
שלב זה מתבסס על שלב התכנון היות והקהלים והשוק שהוגדרו קודם לכן יהיו המדדים שיעזרו לנו לבנות את האתר. עיצוב האתר צריך להיות נוח, ידידותי ומזמין בעייני הגולש. עלינו להסתכל על האתר מתוך העיניים של הגולשים, לחזור ולשאול את עצמנו האם התוכן והעיצוב ברור עבורם ולא רק עבורנו. ממשק המשתמש צריך להיות מתוכנן בהתאם לקהלי היעד שהוגדרו ותהליך בניית האתר הולך יד ביד עם עיצוב האתר, הן מבחינת ההיררכיה והמבנה, הן מבחינת חווית המשתמש והן מבחינת בחירת הצבעים, הפונטים, האנימציות, החיבור למיתוג של העסק ועוד.
כשמסתיים שלב העיצוב של דפי האתר, מתחיל שלב כתיבת הקוד. אתרים במערכת BSmart בנויים בקוד סגור, מה שמשפר את האבטחה שלהם, את מהירות הטעינה, את אופן הקריאה והאנדוקס בגוגל ופרמטרים נוספים. בקוד נכניס דגשים מיוחדים של בעל העסק משלב התכנון, את דגשי העיצוב, וכך ניצור את חוויית המשתמש הטובה ביותר. לאחר בניית הקוד אנו מבצעים אינספור בדיקות כדי לוודא שהכל עובד ומתפקד בדיוק לפי התכנית, מכל מכשיר, בכל רזולוציית מסך, עבור כל משתמש, כדי שנהיה בטוחים שאנחנו מוסרים לכם את האתר ברמה הגבוהה ביותר.
#5 חנות וירטואלית מצליחה מקפידה לא להיפרד בשלב מסירת המקל
אחרי שהאתר בנוי, מעוצב, מקושר ל-ERP ונראה כמו בחלומות, הגיע הזמן למלא אותו. צוות מקצועי מטעמינו ימסור לכם את האתר יחד עם הדרכה מקיפה כדי שתדעו לנהל אותו בצורה טובה ולהשתמש בכל הכלים שיש למערכת BSmart להציע. נלווה אתכם בווידוא שהמוצרים נקלטו בהצלחה, נענה על שאלות ככל שיהיו ונעזור להעביר את האתר הקיים (במידה ויש) אל האתר החדש תוך שמירה על הדומיין והמיקומים בגוגל. אתר מקצועי ישלב בתוכו מאמרי ידע מקיפים, כתבות, סרטונים, מדריכים וכל מידע רלוונטי שברצונכם להציג באתר לקהלי היעד שלכם.
אל דאגה, דרכינו לא נפרדות. אנחנו כאן לכל שאלה, אתגר או מחשבה לשיפור שיהיו בהמשך הדרך.
#6 חנות וירטואלית מצליחה לא מפסיקה לעשות קידום באינטרנט
בתהליך בניית האתר המכירתי אנו מספקים כלים לעמידה וקבלת ציון מצוין בכל המבחנים והמדדים של גוגל. בנוסף, אנו נותנים מעטפת ומציעים שירותי קידום מתקדמים שיביאו את האתר שלכם לדירוג גבוה במיוחד בגוגל ובמנועי החיפוש השונים, כדי שמי שמחפש את השירות או המוצר שאתם מציעים יוכל להגיע אליכם ולהתרשם מהאתר החדש שבנינו.
האתרים בפלטפורמת BSmart כתובים כולם בקוד אופטימלי להשגת תוצאות מיטביות, אך עם שירותי הקידום נוכל לסייע לכם מקרוב, לעקוב אחרי המגמות בשוק ולוודא שהאתר שלכם תמיד ממוקם גבוה ככל הניתן.
נוכל לקשר את המוצרים שלכם עם גוגל שופינג, פייסבוק, זאפ ומערכות מכירה נוספות, לקדם אתכם הן בהיבט האורגני והן בהיבט ממומן וממוקד. נבצע רימרקטינג אפקטיבי להחזרת גולשים לאתר ולהגדלת הסיכוי שהם ישלימו רכישה, נמדוד ביצועים, נשווה ביצועים אל מול נתונים היסטוריים ונתכנן את השיפורים הנדרשים לעתיד.
#7 חנות אינטרנטית מנצחת משקיעה בדפי הנחיתה שלה
כחלק מבניית האתר פעמים רבות עולה הצורך בבניית דף ייעודי לקהל מסוים או למטרה מסוימת. בדיוק לשם כך נועדו דפי הנחיתה- להיות ממוקדים ולהגביר אחוזי השלמת עסקה. למדריך מיוחד שהכנו בנושא דפי נחיתה לחצו כאן
#8 חנות וירטואלית שרוצה להצליח למכור באינטרנט חייבת להשקיע בדף המוצר שלה
דף מוצר שכולל את הדגשים הבאים יכול לשפר פלאים את כמות המכירות באתר:
- הצגת המחיר בצורה ברורה, ללא הפתעות ותוספות בהמשך הדרך
- מלאי- אם המוצר מופיע ומוצע למכירה, כדאי שיהיה במלאי כמות מספיקה ממנו
- זמן אספקה- היו שקופים מול הלקוח. כשאנו קונים משהו אנו רוצים לדעת מתי נקבל אותו ולכן חשוב לספק את המידע הזה
- אחריות- האם יש אחריות על המוצר? לכמה זמן? האם הוא מותנית בתוספת תשלום?
- אמינות- האם ניתן להחליף את המוצר? להחזיר ולקבל החזר כספי? האם יש שירות לקוחות? התשובה לשאלות האלו משפיעה באופן ישיר על תפיסת העסק שלכם כאמין בעייני הלקוח ויגבירו את הסיכוי לרכישה מכם
- תמונות- כולנו אוהבים לראות מה אנחנו קונים ועדיף מכמה זוויות שונות. הקפידו על תמונות איכותיות ומקוריות שיגרמו ללקוח לדמיין את עצמו עם המוצר ובכך יגרמו לו לרצות אותו יותר
- תיאור מוצר- פרטו אודות המוצר ואודות שימושים אפשריים בו. נסו להמנע משפה מקצועית גבוהה ולדבר בגובה העיניים כדי שכל לקוח שיגיע אליכם יוכל להתחבר, ללא תלות ברמת ההבנה שלו בתחום.
למידע נוסף על דפי מוצר שמגדילים מכירות לחצו כאן
להגנה מקסימלית על האתר שלכם, לחווית משתמש ברמה הגבוהה בשוק ולמערכת ניהול חדשנית -