אומרים שרושם ראשוני נוצר בשלוש שניות, אבל בעולם מהיר כמו זה שאנחנו חיים בו התהליך אפילו מהיר יותר. הלקוחות שלנו מסתובבים ברחבי הרשת וגוללים מצאת החמה ועד צאת הנשמה (5 שעות בממוצע ביום, ליתר דיוק). אז איך תגרמו להם לעצור דווקא על האתר שלכם, להתרשם ממנו, לעבור בין עמודים, להוסיף מוצרים לסל ולהגיע לתשלום המיוחל?
התשובה: יצירת מסע לקוח בצורה נכונה היא אומנות ורצוי לתת למקצוענים לעשות אותה.
בינתיים, קבלו מאיתנו ארבעה טיפים חשובים, ובונוס נוסף בסוף המאמר.
עיצוב אתרים עם תבניות מוכנות
אנשים אוהבים גבולות, אז תנו להם תבנית ברורה ונעימה.
קרה לכם פעם שהלכתם לאיבוד באתר מסוים? חיפשתם משהו בגוגל, הגעתם לאתר שעסק בנושא, רציתם להמשיך ולחפש בו פריטים נוספים אבל הכל היה כל כך מבולגן שפשוט עזבתם? מדובר בטעות שאתרים רבים חוטאים בה וכדאי שתקפידו שזה לא יקרה גם לכם. לעיתים אתרים מנסים להיות חדשניים ויצירתיים, אבל בדרך יוצרים מבנה לא נגיש לקהל היעד שלהם.
מערכת B-Smart תעניק לכם אתר שנבדק במבחני a/b testing על ידי אלפי גולשים. הדבר מתבטא בהיררכיה ברורה, עמודי מוצר במבנה אופטימלי, תהליכי קניה מאורגנים היטב וכתוצאה מכך שיפור אחוזי המרה. אין חכם כבעל נסיון – אין צורך שתתגלחו על חשבונכם.
עמודי קטגוריה – עמוד שירכז תחום מסוים באתר שלכם. אם אתם מנהלים חנות בגדים למשל, הקטגוריות הנכונות והברורות הן משפחות הפריטים- חולצות, מכנסיים, נעליים ועוד. אולם, סידור קטגוריאלי לא מספיק כאשר יש כמות גדולה של פריטים בכל קטגוריה. כאן נכנס מנגנון סינון שמאפשר ללקוח למצוא את מה שהוא מחפש בקלות. כולנו רגילים להשתמש בסינון באתרים גדולים כמו אמזון, איביי וכד' וכדאי להוסיף גם באתר שלכם יכולות סינון שבהן הסננים משתנים ומותאמים לקטגוריות השונות. הסינון יכול להיות לפי מין הקהל, לפי צבע, לפי מידה או כל מאפיין אחר - העיקר שיהיה היגיון שיעשה סדר לגולשים.
במערכת BSmart תמצאו אפשרויות סינון מתקדמות, שליטה מלאה של מנהל האתר בשדות שניתנים לסינון, מאפיינים שמשתנים בהתאם לקטגוריה וכלים נוספים לחוויית משתמש טובה יותר.
עמודי מוצר – בהמשך לדוגמא הקודמת, מתוך הקטגוריה של "חולצות" נרצה להעביר את הגולש לצפייה בחולצה ספציפית. עם הלחיצה, הגולש מצפה לקבל תמונה איכותית של המוצר ורצוי ממספר זוויות, מידע על וריאציות שונות כמו צבע וגודל, תיאור וכמובן מחיר.
במערכת BSmart תמצאו את הפתרון הנוח ביותר שנמצא בשוק- מוצר מאגד. המוצר המאגד אוסף וריאציות שונות של אותו פריט ומאפשר לגולש חופש בחירה מירבי בין הוריאציות השונות: צבעים, סוג חומר, מידות או כל מאפיין אחר לבחירתכם. העמוד המושלם גם יפנה את הגולשים למוצרים נוספים שעשויים לעניין אותם (כמו למשל מכנס שיתאים לחולצה בה הם צופים) ויניע אותם לרכישה.

בחירת צבעים לחנות אונליין
דמיינו אתר שההיררכיה בו ברורה והאחידות בו מובהקת, אבל הוא מעוצב באדום בוהק עם טקסט לבן וחלקיו מופרדים בעזרת קווים ירוקים. אם עיקמתם את הפרצוף- זה בדיוק מה שרצינו שתעשו. הצבעים באתר הם כמו תבלינים- שימוש בטוב טעם ישפר כל אתר אבל שימוש שגוי בהם עלול לפגוע בו ובביצועים שלו.
לשילוב צבעים נכון מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע או אפילו אנשים שאתם סומכים על הדעה שלהם. לפעמים התאמת צבעים מסוימת נראית בעינינו טוב אבל בעיני אחר היא דורשת שיפור ולכן היעזרו בביקורות מהקרובים אליכם, שאלו מה דעתם ומה הם היו משנים. שימו לב, לא הכל אתם חייבים לשנות כמובן, אבל ביקורת בונה יכולה להפיל אסימונים רבים.
כפתורים אמורים להקל על הגולשים, לא להקשות עליהם
ההמלצה שלנו בנושא היא מאוד פשוטה- היזהרו מעומס כפתורים. יש ברשת המון כפתורים נחמדים אבל שימוש מרובה בהם עלול להבריח את הגולשים מהאתר. דוגמאות לכפתורים יהיו קישור לשיחת טלפון, כפתור לוואטסאפ, כפתור לשיחה בצ'ט עם נציג, כפתור לקבלת הצעת מחיר ודומים אחרים.
בנוסף, התחשבו בגולשים עם אצבעות שמנות או כאלו שהדיגיטל לא זורם להם בדם ותנו ריווח מספיק בין אלמנטים שונים בדף.

מה נחשב לזמן טעינה טוב לאתר אינטרנט?
כמה זמן לוקח לאתר שלכם להיטען? אם התשובה היא יותר מארבע שניות- מדובר בנתון שדורש שיפור. בכל יום שעובר הסבלנות של הגולשים פוחתת ועד שגולש בחר להגיע אלינו אנחנו לא רוצים לאבד אותו בשום מחיר. תמונות, סרטונים וקבצים שונים באתר עלולים להאט אותו במידה והוא לא נבנה כראוי. הפרדוקס הוא שאותם קבצי מדיה נועדו להקל על הגולש וליצור עבורו חוויה נעימה אך בפועל הם דווקא גורמים לו לאבד סבלנות ולעזוב.
היום יש פורמטים מיוחדים שפותרים את הבעיה הזו- הם מאפשרים לנו להציג באתר קבצים רבים מבלי לפגום במהירות הטעינה שלו. חשוב להיות מעודכנים ולהשתמש בחידושים האחרונים בחוכמה כדי להינות מאתר מעוצב, רספונסיבי וגם מהיר. כל האתרים שנבנים במערכת BSmart זוכים לטיפול מיוחד מהבחינה הזו ולתוצאות מהירות במיוחד שעוקפות את כל המתחרים.
לחצו כאן לצפייה באתרים שבנינו >>
בנוסף לארבעת הטיפים שכתובים לעיל, עיצוב רספונסיבי חשוב ותורם רבות לחוויית המשתמש, להגדלת מכירות ולקידום האתר. לקריאה נוספת בנושא רספונסיביות >>

כל הפתרונות הכי מתקדמים – במערכת אחת.
מערכת BSmart מאפשרת לכם לממש בקלות ובמהירות את כל הטיפים שצוינו מעלה ועוד רבים נוספים. עם חידושים מתקדמים, מערכת אינטואיטיבית ותבניות שהכנו בשבילכם – כל מה שנשאר לכם הוא להזין את המוצרים שלכם ולהתחיל למכור.