אי שם בשנת 2015 גוגל פרסמה את עדכון "מוביילגדון". מדובר בעדכון של האלגוריתם כך שיקדם אתרים שהמבנה שלהם מותאם ונוח לצפייה במכשירים ניידים על חשבון אתרים אחרים שאינם מותאמים למסכים הקטנים. זה גרם לכך שהרשת כולה פעלה וגעשה כדי לצמצם פערים ולעמוד בקריטריונים שהכתיבה גוגל כפלטפורמה לחשיפה גדולה יותר מול קהל יעד רלוונטי.
במעבר חד לעולם של היום, אתר מותאם למובייל זה כבר "Old News". הגישה הרווחת היום נקראת "Mobile First" ולפיה תכנון האתר והבנייה שלו מתחילה במובייל, ולא רק מותאמת אליו מתצוגת המחשב. כלומר, אם בעבר בניית האתר הייתה מתחילה מהמחשב ולאחר מכן האתר היה עובר התאמה מבחינת תצוגה לפי גודל מסך, הרי שהיום הדגש הוא על בנייה למובייל ישירות והתאמה לאחר מכן לתצוגה של מסך גדול יותר.
במערכת BSmart האתרים בנויים לטלפונים ניידים וניתן לשלוט בתצוגה עבור כל מכשיר ומכשיר, בהתאם לגודל המסך שלו, הרזולוציה שלו והמאפיינים הייחודיים שלו. האתרים שאנו בונים נמצאים ברשת וחשופים לכולם, אך בנויים כך שצורתם מזכירה אפליקציות מבחינת הכפתורים, המעברים והאפשרויות הרבות שהאתר מאפשר.
יש אתרים שמורידים אלמנטים במעבר מהתצוגה השולחנית לתצוגה במובייל מתוך רצון "להקל" על כמות האלמנטים שנטענים ובכך לשפר את מהירות הטעינה. במיקרוליין הגישה היא שונה- לא נוריד דבר אלא נשפר את הקיים כך שיתאים לכל צורה.
איך להתאים אתר לגלישה בנייד?
פורמט תמונות WEBP אשר תורם לשיפור זמני טעינה תוך שמירה על רזולוציית תמונה גבוהה.
שינוי גודל התמונה הנטענת- היות והמסך קטן יותר אין צורך לטעון תמונה בגודל מלא. יש לשמור על היחס אבל ניתן לחסוך במשקל.
מבנה עמודי האתר- במחשב השולחני התצוגה היא לרוחב ואילו בטלפון הנייד היא לאורך. השינוי הזה משפיע על אופן הגלילה, על אסטרטגיית המבנה ועל אלמנטים נוספים. שמירה על איזון בין כמות האלמנטים שמופיעים על המסך לבין הריווח ביניהם כך שהתצוגה תישאר נעימה לעין הוא אתגר שיש לתכנן ולבצע אותו בקפידה.
בניית "מיקרו דאטה" מסייעת למנועי החיפוש לקרוא בצורה מהירה יותר את האתר ולהבין אותו טוב יותר. חשוב להקפיד שהמיקרו דאטה מעודכן בגרסת הניידים ולא משאיר אף פרט מאחור.
בכלי של גוגל שנקרא Google Search Console ניתן לראות האם האתר מותאם לנייד והאם גוגל מאנדקסת אותו לפיכך. מומלץ לבדוק שם ולוודא שאין נושאים לטיפול.
חלונות קופצים יכולים להיות מועילים במחשב אך בנייד הם עלולים להסתיר את המסך כולו ובכך לפגוע בחוויית המשתמש. מומלץ לבנות חלון קופץ שלא יפגע בחווית המשתמש במיוחד לנייד ואחד נוסף בתצוגה שולחנית. חוויית המשתמש היא אחד הפרמטרים הבולטים של גוגל לציון אתר. אתר עם חוויה טובה יותר יקודם במנוע החיפוש למקומות גבוהים יותר.
הקפידו על עיצוב מיוחד במובייל ולא פחות טוב מזה השולחני. אפקטים במעבר עכבר או רקע סטטי בגלילה נהדרים במחשב אבל עובדים פחות טוב דרך הטלפון. מומלץ למצוא חלופות איכותיות שיתרמו גם הן לחוויית המשתמש.
תוכן הוא המלך- הקפידו על פסקאות קצרות, ריווח נוח, כותרות והבלטות שיסייעו לקורא להתמצא בעמוד שלכם. הימנעו מטקסט ארוך ואינסופי שעלול להרתיע גולשים ולגרום להם לעזוב.
היו ברורים והבליטו את מטרת העמוד כבר בהתחלה. אל תשמרו את הטוב לסוף כי רוב הגולשים כלל לא מגיעים לשם. במקרה והאתר שלכם מתמקד ברכישות, מקמו בהתחלה את תמונות המוצר, המחיר וכפתור ההוספה לסל או הרכישה. בגלילה מטה תוכלו לפרט יותר על המוצר, המשלוח או האחריות כך שמי שמתעניין בנושאים אלו יוכל למצוא אותם.
דבר נוסף שחשוב לדבר עליו הוא מיקומים במנועי החיפוש. כשאנו בודקים איפה האתר שלנו נמצא כשגולש מקליד ביטוי מסוים חשוב לשים לב גם לציון המובייל וגם לציון הדסקטופ. על מי מבין השניים רצוי לתת משקל גדול יותר? התשובה כאן היא שזה תלוי בתחום העיסוק של אותו עסק. עסקי B2B הם עסקים שהלקוחות שלהם הם עסקים אחרים ולכן סביר יותר שיחפשו אותם כשהם נמצאים במשרד ומהמחשב שם. בשונה מאלו, עסקי B2C פונים ללקוחות פרטיים ולכן חשוב מאוד שישימו לב לציון שלהם במובייל כי סביר להניח שהלקוחות מחפשים את שירותיהם מהנייד.
מה זה B2B ו-B2C? קראו כאן >>
כדי לעשות את החיים קלים יותר, גוגל מציעה את הכלי הבא: בדיקת התאמה למובייל של גוגל. בו תוכלו להזין את כתובת האתר שלכם ולקבל את הציון מגוגל על עד כמה האתר ידידותי לגלישה במובייל.
פלטפורמת BSmart מתמחה בבניית אתרים נוחים, מעוצבים, נגישים ומתאימים לכל מסך.