BSmart Commerce One הינו מודול Ecommerce ייחודי בעולם, המאפשר בניית חנות למסחר אלקטרוני באינטרנט עם ממשקים מקוונים לתוכנת SAP Business One המכונה בקיצור SBO.
החנות מנוהלת באמצעות פלטפורמת BSmart כאשר הנתונים הרלוונטים נלקחים מבסיס הנתונים של החברה הנמצאים בתוכנת סאפ ביזנס וואן, חנות זו למסחר אלקטרוני תיקרא להלן חנות SAP Business One.
חנות SAP Business One תומכת בעבודה בין עסקים לעסקים ובין עסק ללקוחות קצה
Business to Business - B2B
Business to Customer - B2C
חנות סאפ ביזנס וואן היא ממשק המיועד לביצוע מכירות ללקוחות עסקיים (סיטונאות) וללקוחות פרטיים (קמעונאות), כאשר היתרון הגדול שלה הנה היכולת לבצע פרסונליזציה של מחירים לכל אחת מהאוכלוסיות על פי ההגדרות במערכת SAP Business One.
הרעיון בחנות SAP Business One
- ניהול מרכזי של קטלוג הפריטים, מלאי, מחירונים, לקוחות והזמנות
- ניהול המאפיינים מתוך SAP Business One
- הצגת מידע אישי ללקוח העסקי או ללקוח המזדמן בחנות SAP Business One
- הצגת מחירים בחנות SAP Business One ללקוח העסקי בהתאם לפרופיל ההנחות שנקבע לו
- הצגת יתרות מלאי למוצרים בחנות SAP Business One מתוך תוכנת SBO
- ההזמנות מחנות SAP Business One יירשמו עם היווצרותם מיידית בתוכנת SBO

היתרונות בחנות SAP Business One
- אין צורך בעבודה ידנית לעדכון מחירים בחנות SAP Business One
- אין צורך בעבודה ידנית להזנת הזמנות בSBO
- אין צורך בעבודה ידנית לעדכון מלאים בחנות
- עדכון נתונים, מלאי ומחירים בחנות SAP Business One מתבצעים באופן אוטומטי
- הקמה/עדכון לקוח חדש (B2C) נעשים אוטומטית דרך דפי האינטרנט
- לקוח עסקי קיים (B2B)מקבל את המחירים ההנחות והתנאים כפי שמוגדרים בSBO ללא התערבות מנהל האתר
- אישורים אוטומטיים נשלחים ללקוח בסיום העסקה
- חסכון במשאבי כוח אדם באספקת מידע ללקוח כמו מעקבים למיניהם – סטטוס הזמנה, סטטוס משלוח, יתרות בכרטיס וכו'.

חנות SAP Business One מאפשרת
סליקה מקוונת ( ONLINE) מול חברות דוגמת TRANZILA, Veripayפלא קארד, PAYPAL , החנות מאפשרת סליקה מקוונת של כרטיסי אשראי. מול חברות אלו הפועלות עפ"י תקן אשראית PCI DSS2 ומאושרות ע"י חברות האשראי השונות וחברת ש.ב.א.(שרותי בנקאות אוטומטיים). אפשרות לסליקה J5 או J6.
בחנות SAP Business One ניתן דגש מיוחד על אבטחת המידע בתהליכי המסחר האלקטרוני, בכל חנות סאפ ביזנס וואן נעשה שימוש בפרוטוקולים ובשיטות שנועדו לאפשר מסחר אלקטרוני מאובטח בין הצרכן וחנות האינטרנט. להגנת המידע המועבר בעת ביצוע העסקה בין הלקוח לבין חנות SAP נעשה שימוש בפרוטוקול https, המצפין את הודעות ה HTTP לפני שאלו נשלחות, ההצפנה במקרה זה נעשית באמצעות (Secure Socket Layer (SSL הצפנה זו מיושמת בעיקר בדפדפן, ותפקידה להעביר נתונים בצורה מוצפנת, כך שרק המקבל יוכל לפענח את ההצפנה ולקרוא את הנתונים.
קטלוג מוצרים בחנות SAP Business One ניזון מבסיס הנתונים של תוכנת SBO, קטלוג מוצרים זה כולל את רשימת המוצרים וכן מידע מפורט אודות כל מוצר ומוצר, פירוט זה יכול לכלול מק"ט (מספר קטלוגי של יצרן לדוגמה) , תיאור מקוצר של המוצר, תיאור מפורט של המוצר, שם יצרן, מחיר, מחיר מבצע, מוצרים קשורים ו/או משלימים למוצר זה, מפרט תכונות ומאפיינים. קטלוג המוצרים נחלק בדרך כלל לקטגוריות/מדורים, כאשר כל קטגוריה יכולה להתפצל לתת קטגוריות עד לרשימת המוצרים המובילה למוצר הבודד.

קטלוג המוצרים בחנות SAP Business One
- הצגת כל המוצרים המסומנים להצגה ב SBO בחנות האינטרנט
- בניית עץ קטגוריות היררכי עם מספר קטגוריות בלתי מוגבל להצגת המוצרים בחנות
- אפשרות למיפוי מוצר בעץ קטגוריות באופן שונה מקטלוגו בקבוצות השיוך ב SBO
- הצגת מוצר בריבוי קטגוריות ללא צורך בבנייה חוזרת של המוצר
- יכולת השוואת מוצרים ע"י הגולש בחנות באינטרנט- הצגת מוצר או אי הצגת מוצר על פי מלאי
- הצגת משפחות מוצרים שונות באינטרנט על פי עיצובים שונים - עיצוב לפי משפחה/קטגוריה
- חיפוש מוצרים על פי מספר פרמטרים וצמצום התוצאות לאחר כל מענה
- תזמון והצגת פרטים חדשים אוטומטית בקטגורית פרטים חדשים
- הרחבת המידע על מוצר/מוצרים על ידי הוספת מידע משלים

מנגנוני UpSelling בחנות האינטרנט
לרוב כאשר גולש מתעניין במוצר מסוים הוא מגלה עניין במוצרים הנלווים. מנגנון ה UpSelling בתוספת ההתאמה הייחודית לאתר מספק פתרון מעולה בנושא:
- ניהול מוצרים נלווים לכל מוצר באתר
- יכולת קביעת נראות וקביעת המידע שיוצג, לדוגמה: שם המוצר, תמונה, מק"ט, מחיר, קישור לדף מוצר וכד'
- אפשרות הצגת מוצרים מתאימים בכל עיצוב רצוי – רשימה אופקית, רשימה אנכית, תמונות גדולות, תמונות קטנות, הגבלה למספר מוצרים, ללא מגבלה, בצבעי האתר, בהיפוך צבעוניות וכן הלאה
- הקפצת מוצרים רלוונטיים בדף עגלת הקניות

מנגנוני CrossSelling בחנות האינטרנט
מנגנון ייחודי זה מאפשר להציג מוצרים בהם חשובה ההתאמה הטכנית למוצר הראשי לדוגמה אם מדובר במצלמה הרי שאביזרים משלימים כגון עדשה חייבים להתאים למצלמה הספציפית. מנגנון ההתאמה נשען על יכולות המערכת כך שהוספת עדשה חדשה באתר עם תכונה מסוימת גורמת לעדשה להיות מוצגת כאופציית CrossSelling במספר רב של מצלמות ללא צורך לעבור ולעדכן כל פריט בנפרד(במידה ויכולת זו נדרשת יש לבקשה במפורש מנציג המכירות).

השוואת מוצרים בחנות האינטרנט
מנגנון ייחודי זה מאפשר להציג מוצרים בהם חשובה ההתאמה הטכנית למוצר הראשי לדוגמה אם מדובר במצלמה הרי שאביזרים משלימים כגון עדשה חייבים להתאים למצלמה הספציפית. מנגנון ההתאמה נשען על יכולות המערכת כך שהוספת עדשה חדשה באתר עם תכונה מסוימת גורמת לעדשה להיות מוצגת כאופציית CrossSelling במספר רב של מצלמות ללא צורך לעבור ולעדכן כל פריט בנפרד(במידה ויכולת זו נדרשת יש לבקשה במפורש מנציג המכירות).
מערכת להקמה וניהול של מבצעים וקופונים באינטרנט
מחולל המבצעים הידידותי בחנות מאפשר לייצר מבצעים באינטרנט ולתזמן את העלאתם והורדתם, כל זאת באינטגרציה מלאה ל- SAP Business One.

מנגנון לתמחור משלוחים ב-SAP Business One
תמחור המשלוחים מחושב בזמן אמת באתר על סמך המוצרים בעגלת הקניות של הגולש. במערכת קיימות מספר שיטות חישוב:
- חישוב יכול להתבסס על סכום המוצרים בעגלת הקניות, בשיטה זו ניתן להגדיר מחיר משלוח על פי מדרגות סכום הקניה בהצלבה עם סוג המשלוח (רגיל/שליח/איסוף עצמי וכד'). יישום לדוגמה: הורדת מחיר המשלוח כאשר סכום הקניות עולה במטרה לעודד קניה
- חישוב יכול להתבסס על מחיר המשלוח של כל מוצר בעגלת הקניות תוך ביצוע אופטימיזציה להוזלת מחיר המשלוח. בשיטה זו ניתן להגדיר כל מוצר כמוצר הדורש אריזה ומשלוח נפרדים (יקרא חבילה) או כמוצר שניתן לצרף לחבילה קיימת (יקרא חבילה מצורפת), מערכת התמחור יודעת לחשב כמה חבילות נדרשות על פי המוצרים בעגלה ועל סמך סיווגם כחבילות או כחבילות מצורפות מחשבת את מחיר המשלוח. שיטה זו משאירה את המחיר תחרותי מבלי לפגוע ברווחיות העסקה.
- חישוב משלוחים לפי פריט, יעד, מספר חבילות ועוד.

מנגנון SEO בחנות האינטרנט
מנגנון מובנה לקידום עצמי של האתר במנועי החיפוש וברשתות החברתיות המובילות, תמיכה מובנית לגוגל שופינג, חנות בפייסבוק ועוד.

מערכת דוחות
מערכת הדוחות הסטטיסטיים למעקב אחר הגולשים באתר מבוססת גוגל אנליטיקס, מערכת הדוחות כוללת בנוסף ניתוח עסקאות ובכלל זה ניתוח כניסות לפי לקוחות מזוהים.והחשוב מכל החל מיוני 2014 מוצעת אופציה לאתר רספונסיבי (RWD - Responsive web design) היינו אתר שמתאים את עצמו אוטומטית לפי מכשיר הגולש וכמובן עם נגישות לבעלי מוגבלויות.

לסיכום כמה מילים על תוכנת SAP Business One תוכנת ה-ERP
תוכנת SAP Business One משמשת לניהול פיננסי ואוטומציה של כל התהליכים החשבונאיים הכספיים הנדרשים אבל לא רק זה, התוכנה משמשת גם לניהול לקוחות (CRM) וקשרי לקוחות וגם לניהול הזדמנויות עסקיות, דוחות והתראות.
מנהלי הארגון יכולים לקבל תמונה מלאה ועדכנית על העסק ועל פעילויות חנות האינטרנט בעבודתם היומיומית.את חלק התוכנה ב Bsmart הנוגע ל SAP Business One פיתחנו באמצעות ערכת כלים למפתחים שמספקת חברת SAP ערכת כלים זו ידועה בשם SAP SDK.ערכת הSDK SAP איפשרה לנו כשותף פיתוח להוסיף פונקציונליות שלא קיימת בתוכנת SAP Business One כמו ניהול חנות באינטרנט תוך ניצול הלוגיקה העסקית בתוכנת SAP.הפיתוח באמצעות SAP SDK מספק ללקוחותינו תאימות חזקה בעת שדרוג גרסאות SAP Business One.