לפני שצוללים פנימה למדריך על חנות אונליין שמתאימה ללקוחות עסקיים וללקוחות פרטיים, נתחיל במושגים שיעשו לנו סדר.
חברות B2B הן חברות שעובדות מול עסקים אחרים, בשונה מחברות B2C שהלקוחות שלהן הם לקוחות פרטיים. מאחורי כל חברה מצליחה עומדות מספר חברות אחרות שתורמות להצלחה שלה, שהיא רכשה את שירותיהן וכך היא גוברת על אתגרים ועובדת בצורה טובה יותר. לדוגמא, חברת גוגל שכולנו משתמשים בה באופן יומיומי מרוויחה את רוב ההכנסות שלה (80% ליתר דיוק) מלקוחות עסקיים ולכן היא מהווה דוגמא לעסק שעובד בשתי גזרות במקביל.
אתר ללקוחות עסקיים צריך להשתנות ולהתאים את עצמו לכל לקוח. אם העסק שלך מוכר לעסקים אחרים ומול כל אחד מהם יש לכם הסכם התקשרות מיוחד, אתר שיוכל לזהות את הלקוח ואת המידע הרלוונטי אליו זו אומנות. זה בדיוק מה שאנו ב-BSmart מומחים בו.
פלטפורמת BSmart מתממשקת בצורה מלאה עם מערכות ה-ERP המובילות בשוק כמו חשבשבת, פריוריטי, SAP וכו' ומאפשרת להנגיש את המידע שמועבר מהמערכת אל הגולש בצורה נעימה ופשוטה. כל לקוח עסקי יוכל להתחבר לאתר וכך יוצגו לו מחירים ומאפיינים בהתאם לחוזה שהגדרתם. כאשר כל לקוח נחשף למה שנכון בשבילו- הוא לא יפזול ימינה ושמאלה. הכוונה היא ששיחות כמו "ראיתי את המחיר הזה באתר אבל בפועל המחיר הוא יותר" פשוט לא קיימות. אנחנו מבינים שכל לקוח עסקי הוא מעין "צינור" ללקוחות רבים אחרים ואנחנו לא רוצים לאבד אותו. מכאן שההתאמה הזו נועדה בראש ובראשונה לתת לגולש את החווייה הטובה ביותר.
מהצד השני, אם חשבתם שאתר ללקוחות פרטיים זה פשוט- תתפלאו לשמוע עד איזו רמת תחכום ניתן להגיע. ממשק שיציג מחירים ומחירי מבצע זה ברור, אבל כשהלקוח מזדהה נוכל להתאים אליו את התוכן ברמה גבוהה יותר- נתונים בהתאם להיסטוריית ההזמנות שלו, מבצעים מותאמים אישית ועוד הם רק קצה המזלג.
פלטפורמת BSmart מתמחה בהקמת אתרי איקומרס מותאמים ללקוחות B2B וללקוחות B2C בהתממשקות מלאה עם SBO, פריוריטי, וריפון וחשבשבת.
תכונות ייחודיות לחנויות אינטרנטיות הפונות ללקוחות B2B
- כרטסת הנהלת חשבונות נוחה לשימוש (תשלום בהקפה)
- תהליך מכירה שונה, מנגנון חיפוש פנימי ומבנה האתר יבנו מתוך עייני הגולש ולכן עצם היותו B2B מביא לכך שהצרכים שלו שונים מ-B2C ולכן אנו נתאים אליו את האתר בכל דרך.
- כלי חיפוש שונים באתר וחיפוש פנימי לפי מק"ט, כותרת, קטגוריה, רשימה ועוד.
- קבלת מידע בדבר הסכמים ומחירים ישירות מה-ERP - כל לקוח עסקי יראה את המוצרים באתר ואת המחירים שלהם בהתאם להסכם שבינכם לבינו. כך לא אתם ולא הוא תצטרכו לחשב או לזכור את ההנחה או פרטי ההסכם אלא המחיר שהוא רואה זהו המחיר המעודכן ב-ERP.
- יכולת לספק מידע נוסף - חשבו איזה מידע יכול לעניין את הלקוח שלכם ויכול להבליט אתכם מעל המתחרים. אנו נוכל להזין את המידע הזה בכל רחבי האתר כדי להגדיל אחוזי המרה מהאתר.
- מבצעים - תוכלו להקים מבצעים עבור קבוצות לקוחות לבחירתכם. את קבוצות הלקוחות תוכלו להקים ב-ERP והאתר יסתנכרן למע' הארגונית ויציג ללקוחות שנמצאים באותה קבוצה את המבצעים שהם זכאים להם.
- קידום אופטימלי - אתר אחד לשתי אוכלוסיות - בין אם מי שהגיע לאתר שלכם הוא לקוח קיים או שטרם מכיר אתכם הוא יוכל להיחשף למידע מקיף ומקצועי באתר, בצורה ידידותית לגולש וגם ל"עכבישים" של גוגל שסורקים את האתר וקובעים את הציון שלו. לאחר שהגולש יעבור הזדהות עם שם משתמש וססמא (יוגדרו ב-ERP) המחירים ישתנו ויתאמו את המחירים שבהסכם העסקי בינכם. כך אנו נהנים ממקסימום טראפיק ותנועה איכותית לאתר ממנועי החיפוש השונים לצד פרסונליזציה אופטימלית להתאמת כל פרט באתר אל עייני הגולש.
קידום מול לקוחות עסקיים
קודם כל, שירים את היד מי שעוצר באמצע הסיבוב בקניון, רואה מערכת לניטור וניתוח דאטה ומחליט למדוד האם זה יפה עליו. כנראה שאין כאלו. מדובר במוצר שהרכישה שלו היא מחושבת, מתוכננת, לאחר הגדרה מדויקת של הבעיה ובחינה שאכן זה המוצר שיכול לפתור אותה. בנוסף, ההגעה לחברות האלו קשורה באופן כמעט בלעדי לתפיסת המותג שלהן, הרי ככל הנראה יש אינסוף חברות שמתמחות בתוכנה, מחשבים ומוצרי אלקטרוניקה, אבל עדיין המוכרת ביותר היא מייקרוסופט. בנוסף, לעיתים יכול לקרות מצב שבו החברות המתחרות טובות יותר מזו המוכרת, אך אם הלקוחות לא מכירים אותם, הם לא יוכלו לעשות איתם עסקים.
מחקרים מוכיחים שגולש צריך להיחשף למסר מסוים בממוצע 4 פעמים כדי לשים לב אליו ו-7 פעמים כדי לזכור אותו. ביומיום שלנו אנו מוקפים במסרים, עסקים ופרסומות מכל עבר וכדי שאחד מהם יתפוס את הקשב שלנו, עליו להיות טוב יותר מהאחרים או, לחלופין ובמילים עדינות, לחזור על עצמו הרבה פעמים. המסר יוכל להתבלט אם יחזור מספיק פעמים ו"ידביק" את הגולש בדקלום. יחד עם זאת, חזרה רבה מידי עלולה ליצור התנגדות בקרב הקהל ולהרחיק אותו מהמותג במקום לקרב ביניהם.
אתר הוא הפנים של העסק. הקימו אתר טוב, תשתית טובה, וכך מי שגולש אליו יזכור אתכם לטובה. נכון, עד להשלמת עסקה יש עוד מה לעשות, אבל נקודת הפתיחה שלכם כבר ממקמת אתכם במקום גבוה אל מול המתחרים.
בנוסף, כדי לגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להכיר אתכם יש לחקור ולבדוק מהם הביטויים שמציגים את הבעיה שאותה אתם פותרים. הקידום יכול להיות ממומן או אורגני אך בשני המקרים חשוב שהוא יהיה רלוונטי, מדויק וקולע.

פלטפורמת BSmart מתמחה בבניית אתרים לרשתות רבות שעוסקות גם בצד ה-B2B וגם כ-B2C.
רוצים להצטרף להצלחה? השאירו פרטים בטופס המופיע מטה ונחזור אליכם בהקדם.