בכל פעם שגולש מחפש ביטוי מסוים במנוע החיפוש, הוא צפוי להיתקל בשני סוגים של תוצאות: תוצאות ממומנות ותוצאות אורגניות. התוצאות הממומנות מסומנות לצד המילה ממומן/מודעה, ואילו התוצאות האורגניות מדורגות לפי הסדר שקובע מנוע החיפוש, בהתאם לעד כמה מנוע החיפוש מוצא את העמוד כרלוונטי עבור הגולש.
קידום ממומן PPC - הסבר
ראשי התיבות Pay Per Click הן בעצם מספרות את הסיפור כולו - קידום ממומן הוא הפעלת מודעות בפלטפורמות השיווק השונות שפועלות על פי רוב לפי מודל קבוע: התשלום מתבצע לפי כמות הפעמים שגולשים הקליקו על המודעה. פלטפורמות השיווק העיקריות, גוגל ופייסבוק, מאפשרות להציג את המודעה במיקומים שונים ברחבי האינטרנט במטרה לאפשר לכם להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם מכל מקום.
יתרונות קידום אתרים ממומן
- השפעה מיידית - מרגע העלאת קמפיין ממומן שבנוי נכון, נפח התנועה לאתר תגדל
- שליטה במיקום של האתר בתוצאות החיפוש
- אפשרות להגיע ללקוחות בכל מקום, גם אם הם לא חיפשו אתכם בגוגל
- אפשרות להרכיב קהלים על פי תחומי עניין, עמודים בהם צפו באתר שלכם, רימרקטינג, גילאים, אזור גאוגרפי ואין סוף משתנים
- שליטה מלאה במודעה המוצגת לגולש ובעמוד הנחיתה אליו יגיע לאחר שיקליק על המודעה
- איסוף נתונים שיעזרו לשפר את תפקוד הקמפיין מעת לעת
מתי כדאי להתחיל בקידום ממומן?
קידום ממומן מומלץ לפי צרכים שונים.
ראשית, עסק הפועל בתחום עונתי או בעל תוקף קצר יוכל להינות מהיתרונות של הקידום הממומן היות וההשפעה בו מהירה יותר בהשוואה לקידום אורגני.
שנית, אתר או עסק חדש שטרם צבר קהל לקוחות נאמן יוכל לקבל חשיפה גבוהה בעזרת קידום ממומן בפלטפורמות השונות ובכך לתת ללקוחות הפוטנציאליים שלו להכיר אותו.
שלישית, אתר ותיק שירצה לחזק תנועה לעמוד מסוים או להתחזק בביטוי מסוים, יוכל להפעיל קמפיין ממומן שיעסוק באותן מטרות ובכך יסייע לעסק להגיע לחשיפה גדולה יותר בתחום.
מאפיינים מרכזיים בקידום ממומן
בשוק קיימות אין סוף פלטפורמות לקידום ממומן אשר כל אחת מציעה דרכים חדשות להגיע לקהל היעד. למשל, גוגל יאפשרו לכם להגיע לקהל היעד שלכם דרך הפעלת מודעות ברשת החיפוש, מודעות שופינג, מודעות ביוטיוב, ג'ימייל ומודעות באתרים נוספים המוגדרים כחלק מ"רשת השותפים" של גוגל. פייסבוק לעומת זאת יאפשרו לכם להגיע ללקוחות דרך אינסטגרם, מסנג'ר, פיד פייסבוק, מרקט-פלייס, פיד Explore ועוד.
התשלום לפלטפורמת השיווק נעשה על פי רוב לפי קליק, אולם במקרים מסוימים, כאשר המטרה היא הגברת המודעות למותג, התשלום יכול להתבצע במודל לפי כמות החשיפות (למשל- 20 ש"ח על 1,000 פעמים שהמודעה הוצגה, בין אם הקליקו עליהן ובין אם לא).
פלטפורמות השיווק מציעות מגוון דרכים לקבוע מי הקהל שייחשף למודעות, כלומר מי הקהל אותו תרצו למשוך לאתר שלכם. ניתן להגדיר קהל לפי מאפייני גיל, מיגדר, תחומי עניין, אתרים בהם ביקרו לאחרונה, ביטויים שהם חיפשו ברשת, מעורבות קודמת עם האתר שלך וכמובן הצלבה בין כל אלו ועוד (למשל גולשים בגילאי 30-40 שגם צפו בעמוד זה בחודש האחרון).
מעורבות מנהל האתר בתהליך הקידום הממומן
מנהל האתר יוכל להגדיר למקדם באילו נושאים יש להשקיע את מאמצי הקידום. המקדם יחל במחקרי שוק מעמיקים ובסופם יוכל לחזור למנהל האתר עם אסטגטריות שונות ותקציב ברור להצלחת הקמפיין. במקרה של קמפיין מוגבל, עדיף למקד את הקמפיין במוצר ספציפי ולא להתפזר לנושאים רבים. עם הגדלת ההכנסות כתוצאה מהקמפיין, יוכלו להחליט מנהל האתר והמקדם האם ניתן להגדיל את ההשקעה ולקדם מוצרים נוספים.
פלטפורמת BSmart מבית מיקרוליין
מומחים בקידום ממומן ובעלי תג Google Partner