חברת גוגל ושאר מנועי החיפוש הפועלים בשוק עומדים בפני משימה לא פשוטה. מצד אחד המגמה להגנה על פרטיות הולכת וגוברת, ומהצד השני הטכנולוגיה מתפתחת ללא הפסקה. עליהם לאסוף דאטה ככלי להסקת מסקנות מבלי לפגוע בפרטיות המשתמשים (לפחות לא יותר מהמותר בחוק). נוסיף לזה את העובדה שהמטרה העליונה של מנועי החיפוש היא ככל הנראה להיות רלוונטים עבור הגולש, ומכאן שיותר דאטה ופחות פרטיות עוזרת גם לגוגל עצמה, גם לבעלי אתרים וגם למפרסמים. הגרסא הנוכחית של גוגל אנליטיקס, המכונה יוניברסל אנליטיקס, תהיה זמינה עד אמצע שנת 2023. המערכת אוספת מידע באמצעות נתונים שמגיעים אליה אודות פעולות שגולשים מבצעים באתר. אותן פעולות מכונות "איוונטים". הרבה מהאיוונטים שבעבר, בגרסת יוניברסל אנליטיקס, היינו צריכים להטמיע ידנית, מגיעים היום בצורה אוטומטית לחלוטין עם פתיחת הנכס החדש.
הכנו מדריך קצר עם כל המידע שאפשר לאסוף וללמוד מגוגל אנליטיקס 4:
למידע נוסף אודות ממשק העומק של BSmart עם גוגל אנליטיקס 4 - לחצו כאן
בתוך הממשק תמצאו 3 סוגים של איוונטים (אירועים): אוטומטיים, משופרים וכאלו מיוחדים המשודרים בלעדית מפלטפורמת BSmart.
איוונטים אוטומטיים - נאספים ע"י גוגל
1. ביקור ראשון first_visit - ספירת הפעם הראשונה שגולש חדש מבקר בחנות הוירטואלית
2. סשן חדש session_start - ספירת תחילתו של סשן חדש
3. מעורבות user_engagement - נספר בכל פעם שעמוד נמצא בקדמה ובתשומת לב הגולש מעל שנייה
לקריאה נוספת על האיוונטים האוטומטיים לחצו כאן
ישנם איוונטים נוספים, שאותם גוגל מכנה "איוונטים משופרים", שניתן לאסוף אותם בקלות ע"י סימון V באופן הבא:
איוונטים משופרים - נאספים ע"י גוגל
1. צפייה בעמוד page_view - כל פעם שעמוד נטען
2. גלילה scroll - הפעם הראשונה שעמוד נטען במלואו, מעל 90%
3. קליק חיצוני click - ספירת כל קליק שמוביל החוצה מדומיין האתר
4. אינטרקציה עם טופס form_start - הפעם הראשונה שגולש מבצע אינטרקציה עם טופס בזמן הסשן. יש ליצור custom dimension כדי לקבל מידע נוסף אודות האירוע הזה.
5. מילוי טופס form_submit - ספירת כל שאלון שגולש ממלא. יש ליצור custom dimension כדי לקבל מידע נוסף אודות האירוע הזה.
6. סיום סרטון video_complete - נספר בכל פעם שסרטון שמוטמע בעמוד הגיע לסופו
7. התקדמות בסרטון video_ progress - נספר בכל פעם שסרטון מתנגן מעל 10%, 25%, 50% ו-75%
8. התחלת סרטון video_start - נספר בכל פעם שהסרטון מתחיל להתנגן
9. צפייה בתוצאות חיפוש view_search_results - נספר בכל פעם שגולש מבצע חיפוש בעזרת מנגנון החיפוש הפנימי בחנות הוירטואלית
10. הורדת קובץ file_download - ספירת כל לחיצה על לינק שמוביל להורדת מסמך טקסט / מצגת / אודיו ועוד
לקריאה נוספת בנושא האיוונטים המשופרים לחצו כאן
יחד עם זאת, חנויות אונליין צריכות הרבה יותר מידע מזה כדי להצליח להגדיל מכירות. מידע אודות מכירות וביצועי איקומרס יאפשרו לנו להגדיל מכירות בחנות האינטרנטית שלנו, כמו באילו מוצרים צפו הכי הרבה, באילו קטגוריות צפו באחוזים גבוהים, אילו מוצרים מככבים בהוספה לסל, מה השווי הכלכלי שלהם, אילו מוצרים נשמטים מהסל ומה השווי שלהם, אילו קטגוריות הן הנמכרות ביותר ועוד.
בנוסף, חשוב מאוד לבעלי אתרי מכירה להבין מהם ערוצי הפרסום שמכניסים את מספר העסקאות הגבוה ואת שווי ההכנסות הגבוה- זאת על מנת שיוכלו לבחור בחוכמה באילו ערוצים הם ירצו להשקיע את מירב מאמציהם.
בגוגל אנליטיקס 4 ניתן לאסוף את כל המידע שציינו מעלה ולמעשה כל מידע שתרצו - אבל זה מצריך פיתוח והטמעה ייחודית בקוד האתר. כדי לאסוף את הנתונים הללו, בנינו אוטומציות שמזהות פעולות מיוחדות שגולשים עושים. האוטומציות משדרות מידע על אותן פעולות ישירות לגוגל אנליטיקס 4. שירות זה נגיש לכל הלקוחות שבשירות הקידום שלנו.
איוונטים מיוחדים - משודרים ע"י BSmart
1. הוספה לעגלה add_to_cart - נספר בכל פעם שגולש מוסיף פריטים לעגלה
2. הסרה מעגלה remove_from_cart - נספר בכל פעם שגולש מסיר פריטים מהעגלה
3. רכישה purchase - נספר בכל פעם שגולש משלים עסקה בחנות האינטרנטית
4. צפייה בעמוד רשימת מוצרים view_item_list - נספר בכל פעם שגולש צופה בעמוד מסוג רשימת מוצרים
5. צפייה במוצר view_item - נספר בכל פעם שגולש צופה בעמוד מסוג מוצר
6. התחלת תשלום begin_checkout -נספר בכל פעם שגולש מגיע לעמוד תשלום שכתובתו payment או payment_details
7. התחברות login - נספר בכל פעם שגולש מבצע התחברות לאתר ומזדהה
8. הרשמה signup -נספר בכל פעם שגולש מבצע הרשמה לאתר
למידע נוסף אודות ממשק העומק של BSmart עם גוגל אנליטיקס 4 - לחצו כאן
איך למכור יותר ברשת בעזרת המידע מאנליטיקס 4?
יש מספר אירועים (איוונטים) שמומלצים ע"י גוגל וגם על ידינו להטמעה בכל אתר איקומרס. התובנות שתוכלו להגיע אליהן כתוצאה מהאירועים האלו הן גדולות, אולם יש להטמיע אותן בצורה יסודית ומיטבית כדי שתוכלו להשתמש בדאטה בעת הצורך.
במערכת BSmart תוכלו לקבל אתר עם אירועי איקומרס מהותיים כמו:
- משפך תנועה באתר- החל מצפייה ברשימת מוצרים, דרך מוצר ספציפי, הוספה לעגלה, מעבר לתשלום וביצוע העסקה
- צפייה ברשימת מוצרים
- בחירת מוצר מהרשימה
- הוספת מוצר לעגלה ומיפוי לפי קטגוריה ולפי רישמת מוצרים
- הוספה לעגלה ומיפוי לפי שווי מוצר
- הפרדת סך העסקאות לפי עסקאות B2B ועסקאות B2C
- מספר ההקלקות על כפתור "מעבר לתשלום"
- מספר עסקאות, הצלבה עם מספר עסקה במערכת Bsmart ובמערכת ה-ERP הארגונית, שווי עסקה, מוצרים כלולים ועוד
- הרשמה לניוזלטר
- השארת פרטים ליצירת קשר
- ועוד...
החידוש הגדול של אנליטיקס 4 - מעקב אחר משתמשים ולא אחר סשנים
עד היום, גרסת יוניברסל אנליטיקס עסקה בסשנים. המעקב אחר גולש ייחודי הייתה מאתגרת כי גולשים רבים מגיעים לפעמים מהנייד, לפעמים מהאפליקציה, לפעמים מהמחשב בבית ולפעמים גם מהמחשב שבמשרד. היום, אנליטיקס 4 מאפשרת לזהות משתמשים יחודיים ולעקוב אחריהם כדי שאתם תוכלו לקבל תובנות מדויקות יותר על הפעולות של הגולשים באתר וגם כדי שתוכלו להתאים את מאמצי השיווק שלכם עבורם. למשל, קמפיין הרימרקטינג יוכל לזהות את הגולש בכל מכשיר או מקום בו גלש ויתאים לו מודעה מותאמת לביקור האחרון שלו באתר. הקמפיין יעודכן כשגולש מבצע עסקה מהמחשב ולא יציג לו את המודעות גם כשהוא גולש בנייד.
תוכלו לקבל אפשרויות אלו ועוד רבות נוספות באתרי BSmart ובכך להוציא את המירב מהעסק שלכם.
למידע נוסף אודות ממשק BSmart וגוגל אנליטיקס 4 - לחצו כאן
לסיכום, השימוש באנליטיקס יכול לעזור לנו להגיע לתובנות משמעותיות על החנות האינטרנטית שלנו. קריאה נכונה של הנתונים וניתוח מעמיק שלהם יכול להיות שווה הרבה כסף. רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים בטופס המופיע מטה ונחזור אליכם בהקדם.