כולם מכירים את התהליך הארוך של בניית אתר איקומרס: תכנון, אפיון, סבבי תיקונים, גרפיקה, העלאת מוצרים, אינטגרציות, השקה... אתם מתנשפים? רק התחלנו.
מזל טוב, אחרי המסע הארוך הזה אתם יוצאים לדרך חדשה. אבל איך מתחילים למכור?
חוץ מקמפיינים וניסיון למצוא את הקהל שלכם ברשתות השונות אתם צריכים למצוא את הדרך לנהל את מערכת היחסים החשובה הזו מול הלקוחות. העולם החדש מלא בחנויות אינטרנטיות. הנאמנות לחנות הפיזית והמוכרת הלכה וירדה, נותר עולם וירטואלי עצום עם מבחר אין סוף. בתוך העולם הזה אתם רוצים לבנות אמון מול הלקוחות, להתבלט, להיות הבחירה המועדפת של הקהל שלכם. מכיוון שהלקוחות לא רואים את החיוך הטוב שלכם, קשה להם להסתמך על תחושת בטן, הכל מרגיש להם דומה ונשאר להם רק לעשות סקר שוק ולבחור במוצר הזול יותר.
איך אתם יכולים להתבלט אל מול המתחרים? להיות הבחירה הראשונה של הלקוחות ולרוץ עם הלקוחות שלכם לטווח הארוך? 5 יתרונות שיבהירו לכם למה אימייל מרקטינג הוא הפתרון האידיאלי עבורכם.
סדרות המייל הקלאסיות לאיקומרס
ניסיתם להירשם לאתר חדש ולא קיבלתם מייל ברוכים הבאים? כיום, בלי מייל ברוכים הבאים כנראה תרגישו יותר חשדניים כלפי האתר, משהו יהיה לכם חסר.
נסו רגע לחשוב על כמה פעמים מילאתם את העגלה שלכם בחנות אינטרנטית ובסוף לא רכשתם, או כמה פעמים רכשתם והציעו לכם מוצר משלים פשוט גאוני.
הלקוח נטש את העגלה? הצעת קופון אוטומטית תוך זמן מוגדר מראש.
סדרות המייל האלה עובדות בצורה אוטומטית להגדרת אותו אתר מכירתי, הן בעצם התחלתו של מסע לקוח, אתם מעבירים את הלקוח שלכם את המסע המדויק בדרך לרכישה מקסימלית.
התגובתיות לפעולות של הגולש באתר שלכם היא לא רק מומלצת, היא נחוצה, היא משדרת אמינות, היא מעלה את הסיכוי שלכם להגדיל את נפח המכירות והיא הכרחית לכל חנות איקומרס.
כשמדובר בקניות זה תמיד פרסונלי
אנחנו קונים מוצר כי הוא הכי מתאים לנו, הכי נכון עבורנו והכי מוצלח מבחינתנו, זה עניין פרסונלי. מרקטינג אוטומיישן מאפשר לכם לפנות לכל לקוח בצורה אישית, היתרון בכך הוא הגדלת מעורבות בזכות תחושת הפנייה הישירה.
מעבר לפנייה האישית, יש לכם יכולת לקבוע את הסגמנט אליו כל משתמש משתייך. זאת אומרת שאתם יכולים לפי איסוף נתונים לקבוע כי כל מי שמשתייך ל-X יקבל דיוור Y.
שתי היכולות האלה נקראות סגמנטציה ופרסונליזציה, הן הופכות את השימוש במרקטינג אוטומיישן לכלי מנצח, בעיקר כשמדובר בחנות אינטרנטית.
נתונים, נתונים ועוד נתונים
גם אם יש לכם את כל תוכנות הנתונים המעולות שקיימות בשוק, שום דבר לא משתווה לנתונים הנאספים דרך מערכות המרקטינג אוטומיישן שלכם. אחוז פתיחה, אחוז המרה, A/B טסטינג ונתונים נוספים שנערמים להם במהלך השימוש בדיוור ללקוחות.
קהל שאתם מדוורים אליו הוא קהל שכבר יצר אינטראקציה, זה הקהל שאתם הכי רוצים לדעת מה עובר עליו בתהליך המכירה, מה מביא אותו להקליק, לפתוח, להמיר ולרכוש.
ברגע שהנתונים יתחילו להסתדר אתם תדעו איך לשכפל את סדר הפעולות ולהעביר את הלקוחות הבאים מסע לקוח דומה ולהגיע שוב ליעד הנכסף, הגדלת המכירות באופן שיטתי.
מיצוי מקסימלי של רשימות התפוצה
בין אם עשיתם קמפיין בפייסבוק, הכנתם מדריך עם מלא נרשמים, העברתם וובינר או כל פעילות אחרת שגרמה ללקוחות לייצר איתכם אינטראקציה ולאשר לכם דיוור, אתם כעת יכולים למצות את הפוטנציאל שלהם.
בדרך כלל כשאתם יוצאים בקמפיין כזה או אחר הוא מביא את התוצאות שלו ונגמר. כשאתם משתמשים באימייל מרקטינג אתם תמיד משאירים את הסיכוי למכירה בשלב כזה או אחר, בונים את האמון מול הלקוח, מציעים מוצר דומה, מייצרים אפסייל, קרוסייל, או פולואפ על רשימות תפוצה שונות, במטרה לנצל את מאגרי הדאטה שלכם בצורה הטובה ביותר.
מה אתם יכולים לעשות עם רשימות תפוצה? לדוגמא לנהל דיוור עם כל המוצרים החמים שנכנסו החודש, עם המבצעים החדשים שלכם, מוצרים שיצאו בהשקה מיוחדת, או מוצרים שירדו המחירים שלהם.
אתם יכולים להציע ערך בכל רגע שרק תרצו ובכך להעלות את הסיכוי שתהיו בתודעה של הלקוח שלכם, ישאר לכם רק לחכות שהצורך של הלקוח יפגוש את הדיוור שלכם בזמן המושלם.
שיווק רב ערוצי ששומר עליכם בתודעת הלקוח
כשיש לכם את כל ערוצי השליחה נייטיב תחת קורת גג אתם יכולים לגוון את הדיוור שלכם ללקוחות ולהתאים את הדיוור לערוץ.
הערוצים הקיימים הם אימייל מרקטינג, וואטסאפ, SMS ופוש נוטיפיקיישן למי שיש אפליקציה, החוכמה היא לדעת להשתמש בהם בצורה מגוונת מצד אחד, מצד שני גם לדעת לא להעמיס את הלקוח במסרים.
איך זה מתבטא במסע לקוח אוטומטי? אתם מגדירים שאם הוא רכש אבל לא שמעתם ממנו תקופה ארוכה, מה שנקרא "לקוח רדום", אתם קודם כל שולחים לו מוצר משלים או דומה במייל, במידה והוא לא יצר אינטראקציה תוך כמה ימים, מוסיפים קוד קופון "ללקוחות חוזרים" דרך SMS, לאחר כמה ימים מזמינים אותו בוואטסאפ להשתתף בהגרלה השנתית שיש לכם על גאדג'ט מסוים שמתאים לפרופיל שלו.
זוהי כמובן רק דוגמא לפעולות שאתם יכולים לעשות אוטומטית בצורה רב ערוצית, אתם יכולים להיות מתוחכמים יותר, להציע ערך גדול יותר, למצוא את הנוסחה שלכם לשפר את שורת הרווח.
אז אחרי כל זה, איך בוחרים את מערכת הדיוור הנכונה?
המטרה שלכם בתור בעלי חנות אינטרנטית למצוא מערכת שתהיה פשוטה לתפעול, שתאפשר אינטגרציות עמוקות עם תוכנות צד ג', שתהיה בעלת פיצ'רים חדשניים ויכולות מתקדמות. אקטיב טרייל היא חברה שנמצאת בשוק הישראלי מ-2004 ומייצאת את המערכת שלה למדינות רבות באירופה, היא זוכה להבעת אמון גדולה בארץ מצד החברות הגדולות ביותר במשק.
מערכת מרקטינג אוטומיישן כמו של אקטיב טרייל תספק לכם תחת קורת גג אחת אימייל מרקטינג, וואטסאפ, SMS, נוטיפקציות למובייל, כל זאת תוך אינטגרציות עמוקות עם פתרונות צד שלישי שכולם מכירים: Salesforce, Zapier, make ומעל הכל תהנו ממערך שירות ותמיכה ישראלי, זמין וברמה הגבוהה ביותר.