במחקרים שערכנו בקרב עשרות אתרים, אנו רואים מגמה החוזרת על עצמה: אחד משלושת העמודים הנצפים ביותר באתר הוא עמוד "תוצאות חיפוש". נתון מפתיע זה מלמד אותנו שעל אף שצוות האתר משקיע שעות ומאמצים רבים באסטרטגיית מבנה התפריט, סידור האתר והפיכתו לנוח ביותר עבור המשתמשים - בסוף, המשתמש נוטה להעדיף להקליק על זכוכית המגדלת שנמצאת אי שם בסרגל העליון ופשוט להגיד במילים שלו (או שלה) מה הם מחפשים.
מהרגע שהגולש התחיל להקליד את המוצר/שירות אותו הוא מחפש, באתרי BSmart מוצעת השלמה אוטומטית אשר נועדה להקל על הגולש ולתת לו חיווי שמה שהוא מחפש אכן קיים במאגר.
מהרגע שהגולש החל את החיפוש, האתר נמדד בפרמטרים שונים: היצע התוכן הקיים אל מול התוכן המוצע, סידור התוכן המוצע, התאמת התוכן המוצע לבקשת הגולש מבחינת רלוונטיות, מהירות תגובה ועוד - כולם יחד יוצרים את חווית המשתמש המושלמת. בלעדיהם, הגולש עלול להתאכזב, לעזוב את האתר, או במילים אחרות- להשאיר כסף על הרצפה של העסק שלכם. אנו רואים שאחוז הנטישה של עמוד תוצאות חיפוש גבוה במיוחד בקרב אתרים שלא מיקדו את תוצאות החיפוש שלהם, בניגוד לאתרים שמקפידים על שיפור תמידי ומעקב אחר השאילתות של הגולשים.
מאמר זה מפרט כיצד ניתן להשפיע ולשפר את מקטע ההשלמה האוטומטית וכיצד ניתן לשפר את התוצאות המוצגות בחיפוש.
איך ניתן להשפיע על ההשלמה האוטומטית בחיפוש?
בהתאם לשיטת Drag & Drop המוכרת באתרי BSmart, כל שעליכם לעשות כדי לנהל איזור מסוים הוא לעמוד עליו עם העכבר וללחוץ על עפרון העריכה.
כדי לנהל את ההשלמה האוטומטית, יש לעמוד עם העכבר על מנגנון החיפוש. כנסו למערכת הניהול של האתר, גלשו לעמוד הבית ועמדו עם העכבר על מקטע החיפוש. הקליקו על עפרון העריכה:
1. סוגי עמודים
בלחיצה על העפרון יוצג המסך הבא:
בדוגמא המוצגת בחרנו שההשלמה האוטומטית תהיה מושפעת מ-2 סוגי תכנים: קטגוריות ומוצרים. כלומר, בזמן שהגולש מקליד ביטוי לחיפוש ועוד לפני שלוחץ על "אנטר", פלטפורמת BSmart סורקת את כל הקטגוריות והמוצרים הקיימים ובודקת האם מה שהגולש מקליד קיים בהם. אם כן, מוצרים וקטגוריות אלו יוצגו בהשלמה האוטומטית.
2. שדות לחיפוש
בכדי להבטיח מהירות תגובה ויעילות מקסימלית, פלטפורמת BSmart תסרוק את השדות המוגדרים לחיפוש בלשונית "שדות לחיפוש":
בדוגמא המוצגת מעלה, בחרנו שהשדות שישפיעו על ההשלמה האוטומטית יהיו כותרת, מקט, מילות מפתח ותיאור קצר. באפשרותכם להוסיף ולהסתיר שדות ע"י גרירה מחלונית המוצגים לחלונית המוסתרים.
טיפ למקצוענים
עבור השלמה אוטומטית יעילה, הגדירו בשדות לחיפוש את המינימום הנדרש. ריבוי תוצאות במקטע זה יעמיס על הגולש במקום להקל עליו ולסייע לו.
איך ניתן להשפיע על התוצאות המוצגות לאחר החיפוש?
לאחר שהגולש הפעיל את החיפוש, תוך שניות יוצגו מולו מגוון תוצאות- החל מ"אין תוצאות" ועד עשרות אלפים. כמות התוצאות המוצגות נמצאת בידיים שלכם.
1. חלוקה לסוגי תכנים
לאחר שהחיפוש החל (בעזרת לחיצה על זכוכית המגדלת או פשוט לחיצה על אנטר במקלדת), פלטפורמת BSmart סורקת ומאתרת את התכנים המתאימים לשאילתה של הגולש. הפלטפורמה מחלקת את התכנים לסוגים שונים: מוצרים, רשימות מוצרים, קטגוריות, כתבות, קישורים ועוד. בהתאם לשיטת ה-Drag & Drop, תוכלו לעמוד על עפרון העריכה המופיע בפינת התוצאות ולבחור בלשונית "רשימה" אילו סוגי תכנים יופיעו בתוצאות:
כל עמוד יכול להיות מוצג בחיפוש במידה והוא מסומן בשדה "להציג בתוצאות חיפוש":
2. שדות לחיפוש
עמוד מוגדר כרלוונטי לשאילתה של הגולש במידה והביטוי שהגולש חיפש קיים בשדות המוגדרים בחלונית הבאה:
טיפ למקצוענים
הפעילו חיפוש לפי שדה "מילות מפתח". שדה זה מאפשר לכם גמישות מירבית בהתאמת התכנים המוצגים לגולש.
השדה "מילות מפתח" שימש בעבר לצרכי SEO, אך גוגל הודיעו לפני שנים שהשימוש בו הופסק. יחד עם זאת, פלטפורמת BSmart מאפשרת להשתמש בו עבור התאמת התוצאות לשאילתות הגולשים.
לדוגמא, אתר שמוכר אופניים וציוד רכיבה מכיל עמוד בשם "קסדות ילדים". במידה וגולש מקליד בחיפוש הפנימי ביטוי המתאים בדיוק לשם הדף (כלומר הגולש חיפש "קסדות ילדים") - הדף הרלוונטי יוצג במהרה. אולם, במידה והגולש יחפש "קסדה לילדים", "קסדות לילדים", או אולי "קסדות SPECIALIZED ילדים" (בצירוף מותג), ההתאמה בין הביטוי הקיים בשדה "כותרת" לבין הביטוי שהגולש מחפש יורדת ובכך החיפוש עלול להיפגע.
בכדי לשפר את תפקוד המנגנון וגמישות התוצאות לשפת המשתמש, תוכלו להוסיף לשדה "מילות מפתח" את הביטויים השונים שפורטו מעלה ובכך לשפר משמעותית את חווית השימוש באתר.