אנחנו פוגשים המון בעלי עסקים שמפעילים חנות באינטרנט (או חולמים על אחת כזו) אבל עדיין חושבים בקטן. חנות אונליין היא לא "עוד סניף" אלא יכולה להיות גדולה יותר מהרשת עצמה. היא לא רק "הפנים של העסק ברשת" אלא יכול להיות שבעתיד החנויות בקניון יהיו "הפנים של הרשת במציאות".
אוטומציה היא הגדרת פעולה מסוימת כאוטומטית כך שתיעשה ללא מגע יד אדם. בעולם הדיגיטל נוכל להגדיר פעולות רבות כאוטומטיות בהתבסס על נתוני עבר, חזרתיות, מועדים קבועים ועוד. למעשה, כל פעולה החוזרת על עצמה וניתן למצוא בה חוקיות - ניתן לבצע אותה בצורה אוטומטית.
אוטומציות בתחום האיקומרס
היות ואתר האינטרנט של העסק הוא אחד מערוצי המכירה השונים של העסק, חשוב לוודא שהאתר יכול להסתנכרן עם מערכות חיצוניות כמו מערכת ERP, מערכת CRM, מערכת משלוחים ועוד. כך למשל, כאשר גולש מבצע רכישה דרך האתר המידע צריך להיות מועבר למחלקת הכספים של החברה, אל מחסן המלאי לאספקת ההזמנה, אל חברת המשלוח, אל כרטסת הלקוחות ועוד. עבודה ידנית אינה מעשית ואינה כלכלית ולכן חשוב שהמערכות יהיו מסונכרנות ומתואמות אונליין בכל רגע נתון.
אוטומציות מובילות בעולם האיקומרס:
- דיוור ייחודי לגולש בהתאם לפריטים שהשאיר בעגלה
- עדכון פריטים במלאי
- עדכון מחירי מבצע
- עדכון שער מטבע
- ועוד...
אוטומציות בחנויות אונליין
אחד היתרונות הבולטים של חנות אונליין היא האוטומציה. מכיוון שהחנות נמצאת באינטרנט זה מאפשר לבעל העסק להגדיר פעולות רבות כאוטומטיות ובכך לחסוך לעצמו זמן יקר. דוגמא בולטת לכך היא שאלות של לקוחות- בחנות הפיזית על בעל העסק לוודא שבכל זמן יש בחנות מוכר (או בעלי החנות בעצמם) שיוכל לענות לכל שאלה מול הלקוחות. זה לוקח זמן לגייס אותם, להכשיר אותם, למלא לוח משמרות, ועד שהם טובים מספיק- הרבה מהם עוזבים למשרה הבאה.
מזדהים? חנות אונליין איכותית פותרת את הבעיה הזו. תוכלו להזין בה מידע רב וכך יוכל הלקוח למצוא את התשובות לכל השאלות בקלות ובמהירות. יתרה מכך, הוא יוכל להשתמש בסננים של מאפיינים כך שיגיע ישירות למוצר שחיפש מבלי שנסתכן בכך שילך סחור-סחור, יתייאש ויעזוב את האתר.
מידע מפורט יעיל גם מבחינת קידום האתר. במידה ויש שאלות גולשים שחוזרות על עצמן לעיתים תכופות תוכלו ליצור עמוד יעודי שמרכז את כל התשובות, כך שגם אם הגולש לא הכיר אתכם וחיפש את השאלה בגוגל, כמו למשל "איך מטפלים בפרח הסחלב"- בכך שתשלבו את התשובה בעמוד המוצר תגדילו את הסיכוי שהגולש יחשף אליכם, יגלוש לאתר ובתקווה גם ישלים רכישה.
מערכת B-smart מתמחה בבניית אתרי מכירה, אתרי תדמית, אתרי קטלוג ועוד, תוך שימוש באוטומציות חכמות וייחודיות לצד סנכרון עם מערכות ה-ERP המובילות כגון SAP, פריוריטי, חשבשבת, וריפון ועוד.