מכירים את זה שגולש נכנס לאתר שלכם, מסתכל, מתלבט, מוצא משהו שהוא אוהב, מוסיף אותו לעגלה אבל בסוף יוצא מהאתר בלי להשלים רכישה? אז אנחנו ב-BSmart החלטנו לעזור לכם להרים את הכסף מהרצפה ולשפר את אחוזי הרכישה באתר. בדיוק בשביל זה הקמנו את מודול העגלות הנטושות שלנו. שימו לב איך זה עובד:
גולש מבקר באתר ומוצא משהו אוהב. הוא לוחץ על הוספה לעגלה והופ! מגיע פופ-אפ שמציע לו למלא את כתובת המייל שלו בצירוף הצעה אטרקטיבית. זה יכול להיות הרשמה לניוזלטר, הנחה לקניה הבאה, קופון סודי... כל מה שתבחרו.
הגולש שלנו ממלא את כתובת המייל שלו אך בסוף לא משלים רכישה. פה מודול העגלות הנטושות מתחיל לעבוד.
נטישת עגלה יכולה להתרחש מגורמים שונים, בינהם: עלויות משלוח גבוהות, חוסר מוטיבציה לבצע רישום באתר, רצון להשוואת מחירים, חשש בנושא אבטחת התשלום באתר ועוד. מודול העגלות הנטושות מהווה פתרון לבעיות אלו בכך שהוא מאפשר לכם ליצור קשר חוזר עם הלקוח ולהציע לו הצעה אטרקטיבית המסייעת בפירוק ההתנגדות ומספקת תמריץ להשלמת הרכישה.
כך עובד מודול העגלות הנטושות:
שלב ראשון - אוספים פרטים
גולש מבקר בחנות האינטרטית ומוסיף לעגלה מוצר שמשך את תשומת ליבו. הגולש נתקל בהודעת פופ אפ באתר שמציעה לו להשאיר פרטי התקשרות (מייל / טלפון) בצירוף הצעה אטרקטיבית. הגולש משאיר את הפרטים ומאוחר יותר עוזב את האתר מבלי שהשלים רכישה.
שלב שני - מתעדים
כל עגלה שננטשה נשמרת במערכת BSmart עם כל המידע עליה- מייל או טלפון של מי שנטש אותה, איפה בדיוק היא ננטשה (האם הגולש רק הוסיף לעגלה או שגם הגדיל לעשות ויצא לתשלום), אילו מוצרים הוא השאיר מאחור ומה הסטטוס העדכני של העגלה – ננטשה או נשלח מייל.
שלב שלישי - שולחים דיוור
לאחר פרק זמן מסוים אשר ייקבע ע"י צוות האתר, הגולש מקבל הודעה הכוללת תזכורת למוצרים שהשאיר בעגלה בצירוף הצעה אטרקטיבית. כשהגולש לוחץ על הלינק שבהודעה, הוא מגיע מיד לעמוד עגלת הקניות כאשר ההטבה שנבחרה ע"י צוות האתר כבר מופיעה ומאפשרת את הצגת המחיר העדכני.
שלב רביעי - מודדים הצלחה
היות וההצעה רלוונטית ומדויקת לגולש, מציגה בדיוק את המוצר שבו הוא התעניין ונשלחת בסמיכות למועד נטישת העגלה כך שהגולש עדיין מעוניין במוצר, שיטה זו מאפשרת הגדלת מכירות באופן משמעותי לצד שיפור חוויית המשתמש.
מהו אחוז העגלות הנטושות הממוצע באתר מסחר באינטרנט?
לפי מחקרי שוק שנעשו ועל פי ויקיפדיה, שיעור נטישת העגלה בקרב אתרי איקומרס עומד על בין 60 ל-80 אחוזים, עם ממוצע של 67.91%. באתר Brilliance לעומת זאת, הסטטיסטיקה קודרת יותר – מחקר בינלאומי שבוצע על ידי האתר גילה ששיעור נטישות העגלה עמד על 77.13% בשנת 2019. באשר לישראל, במאמר שפורסם באתר של מכון הייצוא הישראלי, מצויין ש-70% מתהליכי הרכישה המקוונת מסתיימים בנטישת עגלה.
האם עגלה נטושה זו גזרה משמיים או הזדמנות עסקית?
אנחנו ב-BSmart מאמינים שיש פה הזדמנות עסקית. בעת הקמת מודול העגלות הנטושות חיפשנו פתרון עבור שיווק אוטומטי ומדוייק ללקוחות רלוונטים לפי המוצר בו הם מתעניינים. מודול זה יאפשר לכם לתמרץ את בעלי העגלות הנטושות לשוב לאתר ולהשלים את הרכישה שהתחילו. תהליך זה מוכח ככלי המשפר את יחס ההמרה באתר בעשרות אחוזים.
איסוף פרטי ההתקשרות של הגולש
על מנת שניתן יהיה לשלוח לגולשים הודעות בדבר העגלות הנטושות, על הגולש לספק את כתובת המייל או מספר הטלפון שלו (צוות האתר יבחר את דרך ההתקשרות המועדפת עליו). לצורך כך, בעת הוספת מוצר לעגלה, הגולש יתקל בפופ-אפ שנותן חיווי חיובי בדבר הוספת המוצר לעגלה ומציע לגולש להשאיר פרטי התקשרות עימו. אנו ממליצים להוסיף הצעה אטרקטיבית בחלון זה על מנת שהגולש אכן ישתף פעולה וישאיר פרטיו (הודעה כגון "השאירו פרטים לקבלת הטבות ומבצעים").
בין אם הגולש בחר להזין את פרטי ההתקשרות מולו ובין אם לא, הוא יכול להמשיך בתהליך הקניה. היתרון בתהליך זה הוא היכולת לדוור עגלות נטושות לפני שהגולשים מבצעים תהליך רישום/הזדהות, פעולה המעלה את מספר הדיוורים לעגלות נטושות עשרות מונים.
במערכת Bsmart ניתן למצוא את דו"ח העגלות הנטושות, בו יופיעו כל העגלות שננטשו, המיקום בו כל אחת ננטשה (בשלב הוספה לעגלה או בשלב יציאה לתשלום) ופרטי ההתקשרות כפי שהוזנו ע"י הגולש.
אבל רגע.. מה עושים עם כל המידע הזה?
אתם יכולים ליצור קשר עם אותו גולש, לבדוק איתו למה לא השלים רכישה ובהתאם לזה להניע אותו לסיים אותה. למשל, אם הוא אמר "באתר אחר ראיתי את אותו המוצר במחיר זול יותר" אתם יכולים להציע לו מחיר תחרותי ובכך להפוך אותו מגולש – לרוכש. בנוסף, השירותיות והערנות שאתם מגלים פה כלפי הלקוחות שלכם זה דברים שלא רואים היום. והגולשים מעריכים את זה.
אם אתם פחות בקטע של לדבר ויותר בקטע של אוטומציות – גם את זה אפשר לעשות. תוכלו להגדיר אחרי כמה זמן עגלה שעזבו אותה נחשבת עגלה נטושה, לחבר את המודול שלנו עם מערכת הדיוור שלכם וכך הגולשים יקבלו מכם הודעה אוטומטית עם הצעה אטרקטיבית לחזור לאתר. באותה הודעה ימתין לגולש לינק שיחזיר אותו ישירות לעגלה שנטש, כאשר כל המוצרים שהוסיף- כבר בפנים. אתם יכולים להציע אחוז הנחה קבוע למי שמקליק על הלינק וכך הגולש יקבל את ההנחה בצורה אוטומטית במעמד התשלום.
זה נשמע מגניב, אבל איך תדעו שזה עובד לכם? באתר תוכלו לראות למי נשלח מייל, ובאנליטיקס תוכלו לראות כערוץ נפרד כמה גולשים הגיעו מאותו מייל וכמה גם רכשו בעזרתו.
לסיכום, עם מערכת בי-סמארט תוכלו לטפל בעגלות הנטושות בצורה אישית, איך שנוח לכם, ולהחזיר לאתר גולשים שעזבו אותו מבלי להשלים רכישה.