מספר דוגמאות לפתרון בעיות מוכרות מתחום המסחר האלקטרוני
- רשת עונות מנהלת מועדון לקוחות מכובד הכולל עשרות אלפי לקוחות רשומות המחזיקות בכרטיס חברות. רשת עונות השקיעה מאמצים על מנת להגיע לבסיס נתונים איכותי בו כל לקוחה רשומה פעם אחת בלבד אבל בגלל שהמועדון נבנה בחנויות הפיזיות לא ידועה כתובת המייל של מרבית הלקוחות. האתגר בפרויקט היה להשלים את הנתון מבלי לייצר רשומות כפולות של לקוחות, לשם כך נבנה מנגנון זיהוי חד חד ערכי בין האתר לבין מערכת ה CRM כך שבסיום תהליך הזדהות של לקוחה בפעם הראשונה באתר נוצרת הקישוריות המתאימה.
- יישום כלים שיווקיים באתר האינטרנט - האתגר בפרויקט היה ליישם מגוון תהליכים שיווקיים המופעלים ברשת ולהוסיף עליהם תהליכים שיווקיים ייחודיים לאינטרנט. מערכת מבצעים משוכללת מאפשרת ל"עונות" ליישם את כל סוגי המבצעים הקיימים בחנויות ברשת האינטרנט כגון 3+1 , הנחה על פריטים נבחרים, הנחה על רכישה מעל כמות פריטים, מבצעי קו קופות, שימוש בקופונים חברתיים וקופונים אישיים, קופונים לעידוד רכישה חוזרת, מנגנוני דיוור בפניה אישית, תמריצים לרכישת חברות מועדון דרך האתר ועוד.
- שקיפות ללקוח - האתר בפרויקט היה להוריד את כמות הפניות הטלפוניות לשירות הלקוחות של החברה ולספק מידע עדכני 24 שעות ביממה. לשם כך נבנה ממשק בין מערכת ה ERP לבין האתר המספק לכל לקוחה מידע בזמן אמת (online) כגון רכישות קודמות לרבות פירוט כל רכישה, אפשרות לעדכן את פרטיה האישיים, כלים לנהל את החשבון האישי ברשת ועוד.
- נוחות שימוש באתר - האתגר בפרויקט היה לספק אתר בו כל לקוחה, ללא קשר לגילה, אתר נוח וידידותי לרכישת מוצרים. האתר מציג ללקוחה את המוצרים בהם צפתה במהלך ביקוריה האחרונים באתר, האתר מאפשר ללקוחה לשמור רשימת פריטים מבוקשים (wish list) , קטלוג בפילוח לפי סוג פריט, לפי אירוע ופינת מבצעים, הלקוחה יכולה להגיע לאותו פריט ממספר נקודות ניווט באתר. האתר מספק מנגנון נוסף המאפשר ללקוחה למצוא את הפריטים המתאימים לה באמצעות מנגנון סינון מוצרים לפי מידה, צבע וטווח מחירים,